lördag 26 mars 2011

Gudauri

Igår var Peeter och jag och åkte skidor i Gudauri. Peeter tog en dag ledigt och vi lämnade Tbilisi kl. 8 tillsammans med vårt resesällskap, Ian och Alison. Resan upp tog bara 1,5 timme. Vi hyrde all utrustning på plats: skidor, pjäxor, stavar, hjälmar och skidglasögon. Utrustning och liftkort för dagen kostade knappt 280 kr per person. Vi hade en fantastisk dag med nästan tomma backar, fantastiskt landskap, en hel del solsken och perfekt snö. Och jag var bättre på skidorna än jag förväntade mig, har inte åkt alls på 6 år... Vågade mig till och med på att åka lite off-pist, men det var mer än mina stackars otränade lår klarade av. Enda skuggsidan för dagen var att vi inte hade med oss någon solkräm. Smorde in oss på morgonen, men borde ha kompletterat under dagen. Idag är jag röd som en kräfta på kinder, haka och näsa. Om man är ute i snön hela dagen på ca 2500 meters höjd så tar solen ganska bra. Hur gammal måste man bli för att lära sig?

Fler bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar