tisdag 14 februari 2012

så mycket kärlek

Idag är det Alla hjärtans dag. Både Vilma och Einar firar det i skolan och på dagis. Jag brukar vara ganska mycket emot just Alla hjärtans dag, jag tycker att det är för komersiellt. Jag köper hellre något fint eller visar en kärleksfull gest vilken annan dag som helst på året - när jag själv känner för det. Men idag känner jag så mycket kärlek! För mina fina barn, för min älskade man, för nära vänner och ytliga bekanta, ja för hela livet!

Lite då och då får jag en "yogi thought of the day" från grundaren till Sun Yoga (som håller på att starta upp här i Tbilisi). Häromdagen skrev hon så otroligt vacker om sin själsliga vägledare och jag bara kände att jag måste svara på hennes mail. Hon svarade tillbaka både personligen och med en ny "yogi thought of the day" - det visade sig att hon fått 600 (!) svar på det första mailet. Jag hade tänkt att citera henne, men det blev inte bra taget ur sitt sammanhang så istället vill jag skriva några egna visdomsord inspirerad av Jacqueline.

Vi lever i en stressig, självupptagen värld där personlig framgång och rikedom värderas högt. Blir vi lyckligare för det? Jag tror inte det. Jag tror att vi blir lyckliga av kärlek, av att må bra, av att utmana oss själva, av att hitta vår egen potential i livet och av att acceptera oss själva som vi är. Så mitt "Alla hjärtans dag löfte" till mig själv är att sluta vara självupptagen och istället bli självmedveten. Att älska mig själv och acceptera mig själv för den jag är. Att njuta av de små sakerna i livet och att känna mig nöjd och tillfreds med mig själv även när jag inte gör någoting.
Jag hoppas att jag även kan inspirera andra till att känna likadant.

min fina familj som ger mig så mycket kärlek

1 kommentar:

  1. Du inspirerar!
    Jag har en ledig dag och då är det mycket lättare att känna harmoni och kärlek. Att inte arbeta heltid när man har familj är en gåva till sig själv och andra. När man springer på i vardagen så är det så svårt, man "hinner inte med" att känna kärlek för allt som skall göras tar över. Det gäller verkligen att skapa stunder med lugnare tempo och prioritera dem.
    Kram och ha en bra dag! Hälsningar
    Jennie

    SvaraRadera