lördag 7 april 2012

hemma

Nu är vi hemma! sa jag till Ingrid när vi landade på Arlanda tidigare idag. Då kom jag på att Sverige inte är hemma för henne. Hon föddes och bodde sina första 16 dagar här, men sedan dess har hon bott i Tbilisi. Vad är hemma för mig? När jag skrev och berättade att jag skulle åka till Sverige kom jag på mig själv med att skriva: "På lördag åker jag hem och lördagen därpå åker jag tillbaka hem". Har alltså två hem just nu. Sverige kommer alltid vara hemma, men just nu är vårt hem i Tbilisi. Känns extra mycket så idag när Peeter, Vilma och Einar är kvar hemma i Tbilisi.

Känns kul att komma på påskbesök, även om jag hade önskat att väderförhållandena hade varit annorlunda. Jag lämnade ett varmt och soligt Tbilisi, igår hade vi dryga 20 grader, och kom till ett kallt men i och för sig också soligt Stockholm. Förra påsken var situationen den omvända, Eva och Christer kom och hälsade på ett kallt och regnigt Tbilisi, medan Stockholm hade rekordvärme. Jag antar att det är det som är vårväder - man vet aldrig om det kommer vara vinter-, sommar- eller vårtemperatur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar