fredag 29 november 2013

TBC Bank

Leader as coach - så heter chefsutbildningen som jag håller i för en av Georgiens största banker, TBC Bank. Tillsammans med två georgiska partners har jag fått i uppdrag att utbilda en grupp mellanchefer i ett coachande förhållningssätt. Vi träffas 2,5 timme per vecka under åtta veckor och sedan ska alla deltagarna få individuell coaching. Det är otroligt spännande och jag känner mig ganska stolt över detta uppdrag. Inte bara över det faktum att vi fick uppdraget i konkurrens med bl.a. PwC. Utan även stolt över att jag tror på mig själv och självsäkert säger att det här kan jag och sedan designar och håller en utbildning mer eller mindre på egen hand som faktiskt blir bra. Ja, vi har bara haft två utbildningstillfällen än så länge, men gruppen är full av entusiasm och energi och så ska de förhoppningsvis förbli. Stolt är jag också över att få vara delaktig i att coaching som profession och ledarförhållningssätt börjar få ett fäste här i Georgien. Go TBC!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar