onsdag 16 november 2011

vinterkyla

För ett år sedan skrev jag om novembersol här på bloggen. Då hade vi sol och milt väder hela november. I år har vi vinter istället. Igår var det 2 minus på morgonen. Vilmas skolbuss tyckte vi var sena och valde att inte vänta. Så jag fick glatt kasta i mig frukosten, ge Ingrid mat och sedan köra henne till skolan. På vägen tillbaka var det halt och jag fick sladd på bilen. Såg att det var is på vägbanan så jag tog det lungt, men det hjälpte inte. Bilen bakom såg ingen anledning att ta det lungt. Hans reaktion när jag sladdade runt på vägbanan var att tuta och köra om...

Har varit lite sjuka här hemma. Förra veckan hade jag ont i halsen och ont i huvudet och det kulminerade i lördags med 39 graders feber. Tror inte jag haft så hög feber sedan barnsben faktiskt. Men jag har också haft 37,5 och mått sämre. Gick och la mig med fleecetröja under världens tjockaste och varmaste duntäcke. Skönt till att börja med, men lager efter lager åkte av under natten och även täcket byttes tillslut ut. Även Ingrid hade feber. Hon kurerade sig med att sova konstant från fredag eftermiddag till söndag kväll. Och i måndags kväll var det Einars tur, 39 grade han också. Så han har varit hemma från dagis i två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar