fredag 23 mars 2012

barnyoga

För tre veckor sedan utbildade jag mig till barnyoga instruktör. Jag ägnade fredag kväll till söndag kväll åt att lära mig mer om yoga och hur man sätter ihop en bra klass för barn i olika åldrar. Det var superroligt! Underbart att få fokusera helt på mig själv under en hel helg och många trevliga nya bekantskaper. När jag anmälde mig till kursen hade jag egentligen inte tänkt börja undervisa, jag ville mest gå för att jag tyckte det verkade kul och bra att kunna lära mina egna barn. Men den här veckan började vi med yoga för barn och jag har hållit i två klasser. En för 5-6 åringar där Vilma var med och en för små "toddlers" (18 mån - 3 år). Det är utmanande att försöka yoga med barn kan jag säga! Man behöver kanske inte kunna lika mycket yogateori, filosofi och teknik. Men allt kan hända!!! Einars dagislärare gick också kursen och de yogar nu på dagis varje tisdag. Så i tisdags kväll hade vi en yoga stund tillsammans där Vilma och Einar jämförde vad de hade lärt sig. I fortsättningen kommer jag bara hålla i Vilmas klass. Det räcker för mig just nu. När Ingrid uppnått rätt ålder kanske jag tar upp småttingarna igen. Hon har redan börjat träna!
Ingrid tränar Chaturanga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar