söndag 18 mars 2012

saknar våren

Jag saknar våren i Sverige. Jag saknar att kunna sätta mig på altanen och njuta av den första värmande vårsolen. Jag saknar känslan av att det blir ljusare och ljusare varje dag. Jag saknar att ta fram cykeln och inviga den för säsongen. Jag saknar skogsknopp och skogsknytte. Jag saknar att kunna låta barnen lära sig att cykla på gatan. Jag saknar tussilago, snödroppar, gullvivor, blåsippor och den första rabarbern som tittar fram.

Prognosen för kommande vecka säger strålande sol och 13-15 grader (real feel 20!) Jag hoppas det blir så och då ska jag leva här och nu och njuta av den Georgiska våren!

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig, för våren är faktiskt väldigt härligt. Det känns som man får mer ork och blir mycket gladare bara av ljuset och all växtlighet som börjar komma.

    Men strålande sol och 15 grader låter ju inte helt fel. Här är det faktiskt bara 5 grader och lite isiga vindar ibland...så det är inte alltid som man minns det!

    kram
    Åsa

    SvaraRadera