söndag 31 mars 2013

vårblomning

Just nu blommar träden för fullt i Tbilisi. Vet inte riktigt vilka träd det är som blommar men jag tror att det är bla mandel, plommon och körsbär. Det är så klart jättevackert! Framförallt de dagar som solen visar sig, vilket har varit ungefär varannan dag den senaste veckan. När solen kommer fram blir det riktigt varmt och skönt, men annars så är det ganska grått och kyligt.

Vilma har haft vårlov den här veckan och det har varit härligt att få lite extra tid tillsammans med henne. I onsdags var vi tillsammans med Einars dagis på utflykt till en handelsträdgård. Ett ställe som jag undrar varför jag inte hört talas om tidigare. Det var riktigt trevligt och till skillnad från hur det brukar vara i Georgien så har någon varit både kreativ och lagt ner en del kärlek för att få det fint. Vi kom hem med några smultronplantor, rosmarin och citronmeliss som Vilma och jag planterade i krukor på vår lilla gård. Det blir absolut ett besök tillbaka!

Igår firade vi påsk trots att den georgiska påsken inte infaller förrän om en dryg månad. Påskharen kom på besök med påskägg och sedan tog jag, Vilma och Einar oss hela vägen upp till TV-tornet i det härliga vårvädret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar