måndag 15 april 2013

tandläkaren

Häromveckan var jag tvungen att göra ett besök hos tandläkaren. Det visade sig att jag hade ett hål. Ett ganska stort hål dessutom! Istället för att laga hålet rekommenderade tandläkaren att jag först skulle göra en "professionell rengöring" av tänderna. Svårt att säga emot när man kommer med ett hål... Så jag fick prova på "Air Flow" för första gången. När jag låg där och tänderna (och halva ansiktet) polerades med det illasmakande pulvret så undrade jag vad jag egentligen blev utsatt för. Men rent blev det, till och med så att jag nu har ett litet mellanrum mellan framtänderna i underkäken.

Två dagar senare tog jag tunnelbanan tillbaka till tandläkaren för att laga hålet. Reflekterade över situationen och insåg att när man tar tunnelbanan i Tbilisi för att gå till tandläkaren i Tbilisi så bor man här på riktigt. Jag känner många expats som har bott här i många år utan att varken ha åkt tunnelbana eller gjort ett besök hos tandläkaren. Det gick bra att laga, kändes ingenting till och med utan bedövning. Skönt! Det var bara den konstiga skruvställningen med gummiduk som var besvärlig. Ont i käken hade jag efteråt!

Konsulterade sedan hela tandläkarupplevelsen med min kära tandläkarvän Lena och min georgiska tandläkare fick väl godkänt! Skönt det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar