torsdag 3 april 2014

faktiskt

Ingrid har slutat med blöja - faktiskt! Vi har kämpat ganska länge med att motivera henne till detta, men utan vidare framgång. Veckan innan vi åkte till Dubai hade hon helt plötsligt blivit Hello Kitty fan. Det var Hello Kitty hit och Hello Kitty dit, eller Kitty Cat som Ingrid kallade henne till att börja med. Då kom jag på att Vilma hade en Hello Kitty baddräkt när hon var i Ingrids ålder. Jag mutade Ingrid med att hon skulle få en Hello Kitty baddräkt i Dubai om hon bara lärde sig att gå på pottan. Det gick bra någon dag, men sedan falnade intresset. När jag till slut tog fram baddräkten blev det bättre fart igen och väl i Dubai så var det bara att hota med att hon inte skulle få ha på sig baddräkten och inte få bada i poolen om hon inte gick på toaletten först. Mutor och hot funkar bra! Den här veckan har hon varit utan blöja på dagis också och det har gått jättebra - faktiskt!

Ingrid har börjat använda ordet faktiskt i varje mening, ibland både en och två gånger. "Jag är faktiskt jättetrött.", "Mamma, jag vill ha nappen faktiskt.",  "När ska vi faktiskt gå faktiskt?"   Snart kommer jag att börja ta efter tror jag faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar