tisdag 10 juni 2014

Mt Chaukha

I helgen gjorde vi en utflykt upp i bergen. Målet var att göra en barnvänlig vandring till Mt Chaukha, något jag har velat göra under en lång tid. Vi fick med oss den Estniska ambassadörsfamiljen Turk; Priit, Pirjo, Tobias och Vilhem. Trevligare sällskap får man leta efter! Vi startade tidigt lördag morgon bara för att hamna mitt i ett ordentligt regnoväder när vi var nästan framme. Det blev bilen direkt till Rooms hotell i Kazbegi istället, ett ställe man kan överleva på. Prognosen sa mer regn under dagen och vi funderade på att skjuta upp vandringen till söndagen, men jag tror att det kliade lite i kroppen på oss allihopa. Så när solen tittade fram så gav vi oss iväg. Det blev en superhärlig dag! Det bästa med den här vandringen är att man kan gå ganska kort och ändå ha en fantastisk vy. Det är bara en ca 30 minuters stigning i början och sedan går man mot bergsmassivet så långt man orkar. Väl uppe finns även en camp med ett café där vi unnade oss att ta det lite lugnt både på upp och nervägen. Nu planerar jag att komma tillbaka tillsammans med Vilma och Einar för en övernattning i det fria när skolan har slutat. Det ser jag verkligen fram emot!

Fler bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar