söndag 29 juni 2014

Zeta camp

Så kom vi tillbaka till Mt Chaukha och Zeta camp. Jag åkte upp med Vilma och Einar och vi gjorde vår första tältövernattning i Georgien. Barnens andra i livet. Det var fantastiskt vackert även denna gång, nu med än mer blommor av olika slag. Att sova i tält är kanske inte min favoritsysselsättning, men barnen tyckte att det var jättespännande. Lite spänning fick även jag uppleva. Trots hårt liggunderlag så tror jag att jag var på väg att somna ganska tidigt, men väcktes snart av att någon smög runt vårt tält. Lite sömndrucken som jag var förstod jag först inte vad det var. Sedan började denna någon att buffa och puffa på tältet. Jag försökte skrämmas med schasande och slog sedan till tältet från insidan. Då galopperade denna någon, som visade sig vara en häst (eller kanske en åsna), skrämt iväg. Sedan var det svårt att somna om. Efter några timmar började droppandet. Dropparna övergick till skyfall så som regnet bara faller här i Georgien. Sån tur var höll tältet tätt och vi kunde ta oss igenom natten utan fler spänningsmoment. Om jag skulle åka tillbaka skulle jag nog välja att bo i rummen med riktiga sängar som faktisk finns tillgängliga bara ca 150 meter från vår tältplats. Men det var superhärligt att komma ut i naturen och bort från ett hett och kvalmigt Tbilisi. Tur hade vi med vädret också. Prognosen sa regn och det regnade under nästan hela bilresan upp. Men väl framme så klarade vi oss undan regn med undantag för nattskuren.

Fler bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar