torsdag 4 november 2010

Besökare

Nu har vi våra första besökare här, Gunnar, Ulrika och Vera 4 månader bor hos oss en vecka. De landade i måndags kväll. Jag trodde att de skulle komma mycket senare och var på väg till min yoga när de ringde på dörren. Missade tydligen en show utan dess like... Vilma som vanligtvis är ganska avvaktande mot personer som hon inte känner gick igång och visade huset och alla sina saker och var inte blyg alls. Lilla Vera var ju självklart väldigt populär och Ulrika har blivit Vilmas stora idol. Intressant att smyglyssna när hon berättar saker för Ulrika. Får ibland höra mina egna ord återberättas och hon berättar mer om vad hon gjort på dagis för Ulrika än vad hon någonsin gjort för mig eller Peeter.

Jag har fått tillfälle att vara lite mer turist än annars. Ulrika, Vera och jag har strosat runt på stan och bla ätit lunch på ett inrökt, mörkt ölhak där det annars mest var georgiska män. Vera är bara nöjd hela tiden och en fröjd att ha i huset. Fler bebisar och även vuxna besökare är välkomna!

Till helgen bär det av till Kazbegi - prognosen säger sol och klart väder. Ska bli riktigt spännande! Har bokat hotell den här gången så det blir förhoppningsvis ett rum med värme. För här har hösten och kylan slagit till. Men solen värmer och jag tror att vi alla fick lite färg i ansiktet idag när vi var i parken.
Restaurangbesök

2 kommentarer: