tisdag 9 november 2010

Tidsmaskin

Peeter och jag önskar oss en tidsmaskin. Inte för att åka framåt eller bakåt i tiden, även om det också skulle vara intressant. Nej, vi vill frysa tiden. Vilma och Einar är så underbart söta och härliga just nu. Einar är en underbar blandning av liten bebis med sina tjocka, mjuka kinder och sitt kramande och gosande (framförallt i sängen på mornarna) och en lite professor som pratar, filosoferar, lär sig bokstäverna och färgerna och så klart pusslar (även om hans pussel får vila lite oftare än tidigare). Det märks att Vilma börjar bli en stor tjej. Hon har kommit igång ordentligt med engelskan och pratar på för fullt med Olga, ibland pratar hon till och med engelska med oss. Hon bokstaverar och stavar ord och häromdagen räknade hon till 100 helt själv. När hon hänger sig runt min hals samtidigt som jag försöker avsluta middagen och jag ber henne sluta så säger hon: "men du är så fin mamma, jag vill vara med dig". Vi njuter till fullo av våra barn. Kan de inte alltid få vara 2,5 och 4 år?

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter och sån förmån för dig att få möjligheten att njuta av dem under den här tiden.

    SvaraRadera
  2. Man ska aldrig skriva sånt här. Har idag nästan fått spel på Vilma som har varit hur jobbig som helst de senaste 5-6 dagarna. Vad är bästa sättet att hantera ett barn som slåss, puttas och är allmänt störig?

    SvaraRadera
  3. Du får försöka med "Fina fisken" avleda är ledordet där och ignorera till viss del. Det är nog åldern och brukar ju inte sitta i så länge...:)

    SvaraRadera