söndag 16 januari 2011

Jet-lag

Nu har vi varit tillbaka nästan en vecka och börjar äntligen komma in i Tbilisi-tiden. Tänk att 3 timmars tidsskillnad kan göra så mycket. Vilma har inte velat gå och lägga sig på kvällarna. Hon har spärrat upp ögonlocken med tändstickor och hållit ut tills vi går och lägger oss. Har blivit hennes grej... Jag har väckt barnen lite tidigare för varje morgon för att de ska anpassa sig, men hon har ihärdat på kvällarna ändå. Själv har jag också kännt mig omotiverat trött, så med sovande barn och en trött mamma har vi släntrat in till dagis strax före lunch. Einar är hur nöjd som helst med att vara hemma igen. Helt plötsligt pratar han engelska också. Som om det låg och processades hemma i Sverige för att nu komma ut. Härligt!

Idag har vi varit och badat, plockat ner julpyntet och avslutat kvällen med balett - the Nutcracker. En trevlig föreställning som dock förstördes lite av avsaknaden av en levande orkester och en publik som inte kunde vara tyst. Annars reflekterade jag över att det är ganska civiliserat när man går på teater eller bio här, i alla fall i jämförelse med vad jag minns från Skopje. Ingen som röker eller pratar i mobiltelefon i salongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar