torsdag 27 januari 2011

höst, vinter eller vår?

Solen skiner och värmer - vår i luften! Igår var det upp emot 10 grader och jag njöt till fullo när jag tog en promenad tillsammans med Lene. Förra veckan var det novembergrått och rått. Vilken årstid är det egentligen? Var är vintern och snön? Är inte bara jag som svensk som undrar. Olga tycker att det är uppochnervända världen. Klimatförändringar? Även om vi ser fram emot våren så hoppas vi faktiskt på lite riktig vinter här. Inte här i Tbilisi kanske, men lite mer snö i bergen skulle inte skada så att vi får prova på den georgiska skidåkningen.

Vi har avvaktat med helgutflykter till bergen, dels för att det inte är så mycket snö men också för att vi tycker att det har varit ganska skönt att bara hänga här hemma. Vi har hunnit testa tre hotellpooler i olika prisklass, vi har haft Olga med familj på middag (bjöd på toast skagen, laxpasta och marängsviss), köpt två georgiska mattor som gjorde vardagsrummet så mycket mer ombonat, bakat och kakat en hel del (kanelbullar, grahamsbullar, citron- och marängpaj och cheescake). Vi har också firat två födelsedagar och jag har börjat matlagningskurs. Nästan så att jag inte hunnit med det uppdrag för min före detta arbetsgivare som jag åttagit mig...

1 kommentar:

  1. Låter som här där det blir +grader i norr till helgen men -här nere i söder. Låter iaf som du har det bra och säkert fått energi av allt det där så du kan hjälpa oss...:)

    SvaraRadera