onsdag 2 februari 2011

mornar

Det bästa med att inte jobba är mornarna. Att ligga kvar i sängen och mysa med barnen den där lilla extra stunden. Ofta får jag dem levererade till sängen en och en någon gång mellan kl 7 och 8 (om någon av dem inte redan landat där under natten). De är båda morgongosiga och kan till och med börja bråka om vem som ska få kramas med mamma (mindre mysigt så klart, men ändå...)

Det jobbigaste med att inte jobba är mornarna. Att varje dag vara den som roddar påklädning och frukostutspisning. Även om vi egentligen inte har bråttom någonstans vill jag gärna komma iväg till dagis i något så när tid och eftersom vi alltid ligger och gosar i sängen lite för länge blir det alltid kort om tid. Ibland tror jag att barnen blir mer krångliga för att de har mer tid att krånga på. Hemma var det bara upp, välling, påklädning och sedan smörgås i vagnen på väg till dagis - de hade knappt hunnit vakna. Einar kan vara helt hopplös att få på kläderna och är det inte det som han får utbrott över så är det någon liten motgång vid frukosten. Var har han fått sitt temprament ifrån? I morse blev det dock inget utbrott - Vilma klädde på Einar medan jag stod i duschen... 

2 kommentarer:

  1. Två sidor av samma mynt liksom...:)

    SvaraRadera
  2. Snart hävdar mamma att de har fått det från mig.. Alla syskonbarn verkar ha fått mina dåliga/ jobbiga sidor!

    SvaraRadera