torsdag 10 februari 2011

isprinsessan

Igår var jag och Vilma och åkte skridskor tillsammans med Vilmas kompis Bella och hennes mamma. Det var första gången Vilma stod på ett par skridskor (och första gången för mig på mycket länge...). Vilma var förvånansvärt duktig och modig (med tanke på vem hon brås på). Hon stegade iväg på isen som om hon inte hade gjort annat, ramlade gång på gång men var lika glad för det. Efter ett tag fick jag inte åka med henne längre för hon och Bella skulle åka själva. Om vi åker fler gånger kanske hon faktiskt börjar åka på skridskorna på riktigt! Tyvärr har hon inte en så bra skridskolärare, jag har aldrig varit bra på att åka skridskor och kommer aldrig att bli det. Ont i fötterna får man också av de där konståkningsskridskorna. Men jag tror inte vi ska ge oss in på att anlita någon georgisk skridskolärare. De barn som var på isen med sina personliga tränare blev utskällda om de ramlade och tränaren gjorde en toffs på huvudet på dem för att ha något att hålla i när de skulle träna hopp... De här barnen var mellan 4-7 år och jätteduktiga (men gråtfärdiga). Trist att se! Som ni ser på bilderna så hade Vilma ingen hjälm på sig. Fanns självklart inte att hyra och jag hade glömt cykelhjälmen hemma. Tveksam till om det går att köpa jofa-hjälm här...

3 kommentarer:

  1. Inte visste jag att du var en fegis på grillorna, trodde du var en isprinsessa. Kul för Vilma men låter bra att låta bli tränare...känns som det kan få Vilma att sluta på direkten.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder själv är jag inte så bra på skridskor. Har också en blogg kasanu.blogg.se // vilmas kusin kajsa :):)

    SvaraRadera
  3. SV: Ja det tror jag. Jag komer läsa här också och se på alla fina bilder på Vilme,Einar dij och peter. :)

    SvaraRadera