tisdag 15 februari 2011

tomt i huset

Ikväll är bara jag och Einar hemma. Peeter är i Sverige sedan i lördags. Hans mamma har opererats idag och jag har inte hört något än, men har tänkt på henne hela dagen och hoppas verkligen att allt gått bra. Vilma sover över hos Olga i natt. Hennes egen idé, hon har tjatat om det sedan vi var där på middag. Hon packade själv sin lilla väska och gav sig glatt iväg tillsammans med Olga vid sextiden. Jag ringde just för att säga god natt!

Idag har Vilma varit på gymnastik för första gången. Hon stormtrivdes! De hoppade på trampolin, sprang, gick som apor och gjorde säkert en del annat. Jag vet inte för jag fick inte vara kvar i hallen. Höll mig ändå kvar den första halvtimmen för att försäkra mig om att hon var OK. Det är lite annorlunda än i Sverige måste jag säga. En stor hall, med alla möjliga gymnastikredskap och barn och ungdomar i olika åldrar i en enda röra. Vilmas lärare kunde inte mycket engelska, men tillräckligt för ett gäng 4-åringar och det som räddade situationen var att hon fick vara i en grupp tillsammans med sina dagiskompisar. Pratade med en mamma om att försöka något liknande med simningen.

Nu ska jag försöka hålla mig vaken några timmar till för jag har en skype-date med Peeter senare i kväll.

3 kommentarer:

  1. Hoppas det gått bra med svärmor.

    Börjar bli självständig den lilla damen och kul att det gick bättre på gymnastiken än på simningen.

    Ha en bra dejt---:)

    SvaraRadera
  2. synd det där med peters mamma hoppas verkligen att det går bra.

    roligt med gymnastik jag har provat en gong men det gick inte så bra efter som alla redan kunde så myket mer en jag.

    Vilmas och Einars kusin Kajsa

    SvaraRadera
  3. Operationen gick bra! Håller bara tummarna för att hon får vara kvar på sjukhuset och inte blir hemskickad pga platsbrist...

    Andra gången på gymnastiken lika rolig - lovande!

    SvaraRadera