lördag 19 februari 2011

nytt liv

I slutet av augusti blir vi fem i familjen. Jag är redan ordentligt rund om magen, så det går inte att dölja längre. Efter fredagens matlagningskurs med brownie och cheesecake till efterrätt ser det ut som att jag snarare är i sjätte månaden än i fjärde (jag var med och gjorde efterrätten och har nog aldrig bakat något med så mycket smör, choklad, socker och annat onyttigt i...)
Förra veckan var vi och gjorde ultraljud. Helt fantastiskt att se det lilla livet leva rövare inne i magen på mig. Det var minst sagt full fart på den lilla krabaten! Tänk att allt nästan är helt utvecklat redan efter 12 veckor. Inte konstigt att man är trött... Nu ser jag fram emot att ha lite mer energi och inte bara vilja lägga mig ner och vila hela tiden.
Vår lilla alien

5 kommentarer:

  1. Har "lilla alien" fått nåt namn...Vilma brukar ju vara bra på att hitta på namn....fick mig att tänka på Kitten när jag såg bilden :-) Eller det kanske är Einars tur att få välja "namn". kram från oss

    SvaraRadera
  2. ååå vad roligt en till kusin gette fin bild föresten, vet du om det ska bli en kille eller tjej? har vilma komit på något namn? Helsa vilma,Einar,Peter och dig sjelv
    Kram från kajsa:)

    SvaraRadera
  3. Härligt att se den lilla bebin...lycka till. Kram

    SvaraRadera
  4. Appropå det...Jenny Van G är oxå med barn och det är inte 1 och inte 2 utan 3!!!! st inne i hennes mage...blir fullt upp sedan.

    SvaraRadera