torsdag 13 september 2012

trött

Klockan är snart halv elva och jag är trött. Kom just hem från en utomhuskonsert med Goran Bregovic. Jag var där ensam, var nog första gången i mitt liv som jag gått på konsert ensam. Det kändes oerhört bra att vara där - Goran Bregovic gör mig glad! Känslan av att känna mig så trygg i Tbilisi att jag faktiskt vågar ta mig ner och möta folkvimlet på stan på egen hand kändes också bra. Fick av någon anledning en väldigt positiv känsla av Georgien och georgierna när jag stod där och studerade folk och insöp atmosfären och det kändes så klart också bra.

Så även om jag nu är trött så är jag väldigt glad att jag kom iväg. Var fram tills en kvart innan jag gick hemifrån osäker på om det skulle bli något...

Denna torsdag började som vanligt tidigt med att Ingrid vaknar och inte kan somna om. Vilma iväg med ny skolbuss till skolan och sedan Einar som fick åka med en kompis till dagis. Kl. 9.00 dagens första klient och 10.30 ytterligare en. Sedan pelmenilunch med Ingrid. Vår lilla georgiska tjej stoppade i sig fyra pelmeni. Nästa coachklient inplanerad till kl 13, men han dök inte upp. Det var vårt första möte och min första riktigt georgiska klient. Hmm... En liten slarver? Istället blev det ärende till banken och apoteket. Sedan ombyte till yoga för höstens första barnyogaklass. Hämta Vilma på skolan, svänga förbi skräddaren för att hämta byxor och klänning till skoluniformen. 4:e besöket och de hade slarvat bort Vilmas kläder så det var bara att börja om processen med att sy upp och sy in. Bråttom till yogan så vi hann inte prova och få med oss kläderna. Blir ett 5:e och troligen ett 6:e och kanske 7:e besök också. Grrr! På väg till yogan blir vi nästan påbackade av en bil. Dåligt humör som jag är på dunkar jag min vattenflaska i bilen för att han ska stanna och inte köra på oss. Sedan yoga-klass med 3 hyperaktiva 5-åringar som förstör så mycket för alla andra så att jag till slut måste kasta ut dem från yogasalen en stund. Och vattenflaskan hade så klart gått sönder och läcker vatten över golvet. Puh... Hämta Einar hos kompis. Hem och äta middag. Einar trött och hungrig och totalt förstörd över att raggmunken inte var skuren innan lingonsylten lades på (eller var det tvärtom???). Först på 3:e raggmunken hamnade lingonsylt och snitt OK så att han kunde äta. Men var fortfarande helt förstörd och ville inte "vara barnvakt" som han uttryckte det (pappan är bortrest). Med lite mat i magen och muta om att få vara hemma imorgon fick jag till slut tillåtelse att lämna hemmet. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar