torsdag 27 februari 2014

40

Idag firar jag 40 dagar som 40. Firar och firar, uppmärksammar kanske är ett bättre ord. På min födelsedag i januari så kom Einar på den briljanta iden om att vi skulle fira min 40-årsdag, liksom Peeters 40-års dag, under 40 dagar. Om firande handlar om att få presenter och äta tårta så måste jag säga att jag inte har blivit särskilt firad de senaste 40 dagarna. Däremot så har jag försökt att fira livet och alla de små glädjeämnen som finns i vardagen.

Jag har bla haft som ambition att gå upp tidigt och yoga en halvtimme varje morgon och bla öva på mitt huvudstående. Det sägs att om man står på huvudet varje dag så stoppas åldrandet något. Vet inte om jag ska tro på det, men jag tycker i alla fall att det är väldigt skönt att stå på huvudet. Det får mig att må bra och känna mig stark och balanserad. En bra start på dagen helt enkelt. Det sägs också att om man gör något under 40 dagar så har man skapat en vana. Tyvärr har jag inte lyckats varje morgon. Ibland har trötthet, jobb, förkylning, söta små sovande barn som man inte vill väcka eller ren lathet kommit emellan. Men ganska duktig har jag varit och jag tänker inte sluta bara för att 40 dagar har gått.

Jag har också försökt att njuta av barnen och att bara vara med dem. Det går ganska bra, för det är mycket som gör mig lycklig när jag är med dem. Måste dock fira mig själv med en middag ute, utan barn, lite då och då. Våra middagar hemma lämnar mycket övrigt att önska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar