måndag 17 mars 2014

fyra månader kvar

Har just kommit tillbaka från en resa till Sverige där jag var för att styra upp utbyggnaden. Känns lite konstigt att hoppa mellan två världar på det sättet. Hemma i Sverige känns det så självklart att vi ska flytta hem till sommaren. Boa in oss i vårt nygamla hus, umgås mer med familj och vänner, få gång och cykelavstånd till skola och dagis och inte minst hitta ett jobb. Börjar också inse att det inte är så långt kvar här. Livet i Tbilisi börjar gå mot sitt slut. Om fyra månader är vi redan hemma.

Det finns några saker som jag skulle vilja göra innan vi flyttar hem. Jag skulle vilja göra en hike till Mount Chauki i närheten av Kazbegi. Den vandringen bör Vilma och Einar klara med rätt mutor. Vill också åka till Birtvisi Canoyon och vandra där. En annan sak som jag gärna skulle vilja hinna med är en dagsridtur med Wild Georgia i Kakheti. Men jag vet inte när vi ska hinna med allt. På torsdag åker vi på semester till Dubai, veckan därpå reser Peeter med jobbet till Uganda. Sedan får vi besök av Annika, Robin, Siri och Isidor några dagar. Därefter har vi tre oplanerade helger som vi kan hitta på något på innan Peeter åker till Sverige i början av maj. Resten av maj och början av juni är dock oplanerade förstås. Vi har även funderat på att åka till Baku, besöka Svaneti igen och sedan ska vi ju ha avskedsfest på taket någon gång kring midsommar också. Det enda som är helt säkert är att tiden kommer att gå fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar