söndag 17 april 2011

hamburgare, ankor och påskpynt

Igår var Vilma och Einar på födelsedagskalas på McDonald's. Det var en kollega till Peeter, vars dotter fyllde 5 år, som hade bjudit Vilma och Einar. "Kalas på McDonald's? Nej, du skojar..." var Vilmas reaktion. Det var högljutt, hög volym på stereon och nya lekar i ett. Sedan Happy Meal och tårta. Ja, de tyckte det var kul även om de inte kände några av barnen och alla pratade georgiska.

På kvällen var Vilma och jag på ballet och såg en barnföreställning av "Den fula ankungen". En fullspäckad dag alltså. När jag satt bredvid Vilma i salongen fick jag en härlig känsla i kroppen. Det här är livet - att få uppleva saker tillsammans med sina barn. Och jag njöt av tanken på att jag förhoppningvis kommer att ha mina barn i huset en sådär 20 år framöver.

Idag har vi bakat och påskpysslat och haft Alf, Eva och Agneta på fika på eftermiddagen. Hade egentligen tänkt ut och träna på att cykla, men det spöregnade hela förmiddagen och sedan blev det inte av. Nu en härlig vårkväll. Borde egentligen gå ut en sväng, men nu är det läggdags. Saknar vår härliga tomt i Stuvsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar