onsdag 27 april 2011

Eva på besök

Nu har Eva och Christer åkt hem. En dag tidigare än planerat på grund av att Air Baltic ställde in deras flyg hem. Trots förkortat besök och ganska trist väder så tror jag att de hade en härlig semester här med oss. Vi tyckte i alla fall att det var jätteroligt att ha dem här och vi hann med en hel del på en vecka. Besöket inleddes med firandet av Einars födelsedag. Dagen efter gjorde vi Tbilisi. Vi promenerade ner till gamla stan längs med Rustaveli, gick upp till Narikala och besökte loppmarknaden. På skärtorsdagen åkte vi på en dagsutflykt till Sighnaghi. Var nytt även för mig då det var tjock dimma senast vi var där. Solen sken och temperaturen nådde nästan 20 grader. Långfredagen regnade bort, vi tittade på film mitt på dagen och barnen fick leta påskägg en dag för tidigt. Sedan bar det av på 3-dagars trip till Vardzia och regionen Samtskhe-Javakheti. Vi fick uppleva alla väder under resan: snö och minusgrader, regn och dimma och härligt vårsommarväder. Det blev i alla fall en jättelyckad resa med många upplevelser och vackra vyer. Bilderna talar nog för sig själv. Mitt främsta minne från resan är nog ändå Christers förtjusning i det georgiska brödet. Har även fått mig och Peeter att börja uppskatta det och det kommer definitivt bli fler promenader ner till den lokala bagaren.
Sighnaghi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar