lördag 21 januari 2012

köp inte fel!

Häromdagen när jag skulle handla mat för veckan ville jag prova den nyöppnade Goodwill-affären i Saburtalo, inte långt från Einars dagis. Stort, nytt och fräsch men mycket som inte kommit i ordning än verkade det som. Det började med att jag ville köpa skinka, men hon kunde inte skiva den till mig. Anledningen förstod jag inte riktigt, men jag tolkade det som att hon inte kunde hantera maskinen. Sedan ville jag köpa köttfärs, men det gick inte heller för vågen hade ingen ström. Var på väg att lämna för att åka till min vanliga Goodwill, men hade redan plockat på mig en del och här vet man aldrig om man hittar det man söker. Så jag bestämde mig för att handla klart här men åka vidare dit och komplettera med charkvaror. När jag kom till bilen och packade in varorna insåg jag att jag köpt fel storlek på blöjorna. I min enfald trodde jag att det skulle gå på ett kick att gå in och byta till rätt storlek. Tyvärr fanns inte rätt blöjstorlek i den förpackningsstorlek som jag hade köpt och då uppstod problemen. Att få pengar tillbaka är inte att tänka på här, så det slutade med att jag fick köpa två små paket i rätt storlek. Lite dyrare, men inte hela världen. Det var bara att den administrativa processen för detta byte tog ca 40 minuter, 6-7 personer involverades, minst 15 telefonsamtal ringdes och 4 underskrifter krävdes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar