måndag 23 januari 2012

sjukstuga

I onsdags blev Vilma sjuk. Hon var pigg och glad på morgonen för vi skulle fira min födelsedag. Men när hon skulle klä på sig försvann all kraft. Peeter och jag var båda helt oförstående och ganska tuffa mot henne för att hon skulle komma i ordning och hinna med bussen till skolan. För att få henne på bättre humör lovade jag att jag skulle hämta henne från skolan på eftermiddagen. När jag kom dit var Vilma blek och hängig med glansiga ögon. Jag fick såå dåligt samvete för att jag inte lyssnat på henne på morgonen. Under kvällen kändes hon ändå ganska pigg, men fick hög feber under natten. I fredags fick även Einar feber och han toppade med 40,4 i temp! Så högt har jag nog aldrig mätt upp förut. På lördagen var båda bättre igen, men lördag kväll började Vilma hosta och igår hade hon över 39 graders feber igen. Och på kvällen ringde Olga och sa att hon också blivit sjuk med hög feber. Stackarn! Andra gången på kort tid som vi smittat henne så hon blivit ordentligt sjuk. Idag har vi haft doktorn på hembesök eftersom Vilma hostar förskräkligt och fortfarande har en feber över 39. Doktorn undersökte Vilma och hon hade iaf ingen märkbar bakterieinfektion. Om febern inte lagt sig imorgon får hon ändå börja äta penicillin. Både jag och Peeter kämpar emot infektionen, men det är nog bara en tidsfråga innan den bryter ut. Med en Ingrid som språngar och inte sover så rofyllt på nätterna och två sjuka barn blir det inte så mycket sömn. Håller i alla fall tummarna för att lilla Ingrid ska klara sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar