tisdag 17 januari 2012

vardag

Nu är vi tillbaka i vardag och rutiner igen efter ett låångt jullov. Vilma slutade skolan redan den 16 december och Einars dagis öppnade inte förrän igår den 16 januari. Peeter började i och för sig jobba igen redan den 29 december och Vilma började skolan förra veckan. Men för oss andra är det nu lite mer som vanligt igen. Ingrid och jag har ju inte så mycket rutiner i vanliga fall heller, men i och med att farmor nu åkt hem och Einar börjat dagis så kommer det nog kännas som vardag.

För mig kan en vanlíg dag en vanlig vecka se ut ungefär så här:
7.45 väcks jag av Vilma och Peeter, hoppar i mysbyxorna, äter frukost och ser till att barnen får i sig frukost och kommer i ordning
8.30 skickar jag iväg Vilma till skolbussen
9.00 tar Olga Einar till dagis
9.30 somnar Ingrid, sedan har jag ungefär 3 timmar för mig själv då antingen storhandlar, coachar, yogar, tar en promenad, uträttar något ärende, bloggar, läser mail eller fixar med ngt annat.
12.30 vaknar Ingrid och jag har ungefär 2 timmar tillsammans med henne tills hon vill sova igen
15.30 åker jag för att hämta Einar
16.10 kommer Vilma hem
Därefter umgås jag oftast med barnen fram tills Olga går hem kl. 17.15. En halvtimme senare brukar Peeter var hemma och vår kväll tillsammans med familjen börjar.

Så har en dag gått utan att det egentligen hänt särskilt mycket... Men jag trivs ganska bra med det! Och imorgon är det inte en vanlig dag...

Bilder från farmors besök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar