fredag 15 juni 2012

varmt

Nu är det varmt! Termometern i bilen visade på 42 grader idag. Den hade nog fått värmeslag, men upp emot 35 har det nog varit i alla fall. Helt OK om man tillbringar hela dagen vid poolkanten som jag har gjort idag. Tog med mig lite jobb och checkade in vi poolen på Holiday Inn efter att jag lämnat Einar på dagis - eller Summer Camp som det är sedan förra veckan. Läste coachliteratur och utvärderade mig själv mot ICFs coachkompetenser, tog ett dopp då och då och åt en halvdan Cesarsallad. Hämtade Einar och Vilma vid tre och åkte sedan tillbaka tillsammans med dem. Rätta stället att vara på! För Vilma släppte simningen helt idag. Hon simmade tillslut hela poollängden fram och tillbaka utan att vila, hoppade i från kanten och tog sig ner till botten med fötterna. Underbart att se! Vi stannade till efter sex och åt sedan middag på McDonalds. Två trötta barn somnade i bilen hem. Idag var också första gången som jag inte varit med Ingrid på hela dagen. Hon sov när jag kom hem. Kändes lite konstigt och tanken på att inte vara en bra mamma dök upp. Men å andra sidan så jobbade jag i stort sett hela dagen vid poolkanten och sedan var jag en bra mamma för mina andra två barn och det vägde helt klart upp. Hade vi varit hemma så hade jag jobbat heltid vid det här laget. Imorgon blir det nytt poolbesök med hela familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar