måndag 4 juni 2012

4 juni

Idag för ett år sedan tog jag barnen och Olga med mig och åkte hem till Sverige över sommaren. Jag minns att jag inte var helt nöjd med att behöva åka hem så tidigt, men det var i sista minuten för dagen efter hade vi inte längre någon försäkring som täckte min graviditet. Väl hemma möttes vi av ett underbart Sverige i sommarskrud och vi hade en härlig vecka tillsammans med Olga. Jag längtade inte tillbaka till Tbilisi!

I år blir vi kvar en månad till. Biljetten hem är bokad till den 30 juni - vi flyger på Vilmas födelsedag! Just nu vill jag inte byta ett somrigt Tbilisi mot ett kylslaget Stockholm. Vi har haft varmt och skönt väder sedan april, även om Maj har bjudit på en hel del kraftigt regn. Igår var hela familjen och provade en för oss ny pool på Holiday Inn. Kändes som vi var på semesterresa utomlands, om så bara för några timmar. Vilma har lärt sig simma, även om hon har lite kvar för att våga helt ut på djupt vatten. Men hon kastade sig från polkanten ner i vattnet ett otal gånger utan att tveka. Simning en gång i veckan i skolan har helt klart gett resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar