fredag 8 oktober 2010

En dag hemma

Regn idag igen efter ett avbrott i regnandet med härligt solsken igår. Barnen har varit lediga från dagis och vi har bara varit hemma nästan hela dagen. Vi har haft bageri och restaurang här hemma. Har bakat grahamsbullar och chokladbollar och Olga har gjort rödbetssoppa och auberginer med valnötter.

Hann också med en tur med bilen till en affär vi hört så mycket om, Danish house. Jag hade förväntat mig en blandning av Ikea och dansk design, men det visade sig vara mer i stilen Rusta eller Jysk. De sålde möbler, leksaker, skor, verktyg och lite mat. En besvikelse! Påminde faktiskt lite om Veddesta centrum. Ändå spanade jag inte några möbler som jag eventuellt skulle kunna tänka mig om det här skulle vara det bästa som finns...

Första gången för mig ut på de stora, trafikerade vägarna i stan. Lätt kaosartad trafik, många hetsiga medtrafikanter och massor som händer i gatan hela tiden, men håller man sig mellan filerna och är snabb på bromsen så går det ganska bra ändå. Var väldigt tacksam över att ha Olga med mig i bilen som hittar i stan. Blir värre när jag och Peeter ska ut och köra. Då får vi förlita oss till mitt lokalsinne.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig bild på bagarbarnen.

    Haha Veddesta C...skönt då behöver du inte får hemlängtan p.g.a det iaf...:)

    SvaraRadera