måndag 18 oktober 2010

Nappjakt

Idag lyckades Olga smälta ihop Einars alla nappar till en stor nappkaka när hon skulle koka dem rena. Jag vet inte exakt hur det gick till, men hon hade lämnat dem på spisen i en lite för liten kastrull, med lite för lite vatten... Hon ville så klart köpa nya för egna pengar vilket jag motsatte mig, men hon gav sig inte. Vi gick ut på nappjakt tillsammans och besökte alla apotek på denna sidan om stan och även några vanliga affärer och några barnaffärer. Att hitta en napp som jag trodde att Einar skulle gilla var inte det lättaste. Napparna var för mindre barn, i latex, med ergonomisk topp eller för medicinering... Jag känner min son och jag vet att han bara kommer att acceptera en viss sorts napp. Istället hittade vi svensk välling och barnmat på ett apotekt. Nu behöver vi ju inte det eftersom vi köpte med oss 3 flyttkartonger (450 liter) välling hit och våra barn är för stora för barnmat, men i alla fall bra att veta. Hur som helst hittade vi en sorts napp som var ganska lik Einars mam-nappar (produktplacering?) och Olga köpte ett två-pack. När vi kom hem från dagis berättade jag för Einar vad som hade hänt. Sån tur var hade en napp överlevt och Einar sa: "Får jag ha krokodil-nappen en stund så är jag glad." Han blev också glad åt de två nya napparna. Återstår att se om han tycker om att suga på dem. Kanske ett bra läge för Einar att sluta med napp?

1 kommentar:

  1. Tänk vad som kan hända och vad man tar för givet...hoppas han gillar de nya...eller förresten bättre att hoppas att han väljer att sluta

    SvaraRadera