onsdag 13 oktober 2010

Yoga

Nu har jag kommit igång med yoga. Har hittat en ukrainsk kvinna som undervisar yoga på engelska och ryska - just nu hemma i en lägenhet tillhörandes en fransman som arbetar för EU. Har hunnit med två pass i en grupp som yogat tillsammans i ett år ungefär. Yogan är en form av hatha-yoga. Lite annorlunda än den Ashtanga-yoga som jag har gjort hemma som är mer fysisk och dynamisk, men jag vänjer mig nog snart. Kan snart stå på huvudet hoppas jag! Får träna lite hemma också...

Igår var Olga och jag iväg till en bilverkstad en bit utanför stan. Otroligt rent och välordnat ställe för att vara en bilverkstad - så brukar det inte se ut hemma... Skulle ta bort blinket som uppstod när vi kopplade bort våra airbags i baksätet. Men det kunde de inte lösa utan att också koppla bort airbagsen i framsätet... Så blinket får vi leva med. På vägen dit upptäckte vi att fönstret på passagerarsidan inte gick att stänga så vi passade på att fixa det också. Kollade även motorn, bromsarna och lufttrycket i däcken och allt var bra. Känns skönt! Idag har vi lämnat in bilen på "recond". Så imorgon när vi rullar iväg på vår utflykt till Kakheti så har vi en bil i topp-skick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar